
De Knowledge Assistant is de AI-chatbot van Nmbrs die HR- en salarisvragen beantwoordt van klanten van accountants. Deskundig, betrouwbaar, veilig en uit naam van het accountancykantoor. De Knowledge Assistant maakt tijd vrij die accountants kunnen gebruiken om strategisch advies te geven en zo hun kantoor weer te laten groeien.
Handboek Loonheffingen
De Knowledge Assistant kent het Handboek Loonheffingen van binnen en van buiten en geeft – binnen enkele seconden! – deskundig antwoord in begrijpelijke taal. Accountancyklanten zijn altijd snel geholpen, zonder dat dat tijd vraagt van de accountants. Zo kunnen zij zich weer richten op vakinhoudelijke zaken, en het verschil maken in tijden van grote arbeidsmarktkrapte.
Automatisering als antwoord op arbeidsmarktkrapte
Nederland kampt met een groeiend tekort aan accountants. Dat zorgt voor drukte, tijdgebrek en overbelasting en dwingt sommige kantoren zelfs tot een klantenstop.
Arbeidsmarktkrapte kunnen we niet oplossen, we kunnen jou wél werk uit handen nemen. Daar werken we al sinds onze oprichting aan, onder meer door automatiseringstools voor accountants en hun klanten te ontwikkelen. We zetten bijvoorbeeld al sinds 2016 AI in (kunstmatige intelligentie) in loonadministraties. Investeren in het automatiseren van processen om zo tijd vrij te maken voor zaken die er echt toe doen, is in Nmbrs’ visie belangrijker dan ooit.
Efficiencywinst
Nmbrs-CEO Michiel Chevalier: “We weten uit ervaring dat accountants veel efficiencywinst kunnen behalen. Onze inschatting is dat nog zo’n 30 tot 40 procent méér van het werk kan worden geautomatiseerd en gedigitaliseerd. Met de AI-chatbot Knowledge Assistant kunnen onze klanten een grote stap in die richting zetten.”
Betrouwbare informatie en straks ook kennis van cao’s
In tegenstelling tot andere chatbots, zoekt de Knowledge Assistant niet lukraak op het internet naar antwoorden. De Knowledge Assistant put uitsluitend uit het Handboek Loonheffingen. Onze ervaren programmeurs hebben de chatbot uitvoerig getraind en getest.
Ondertussen trainen we de Knowledge Assistant op meer vlakken. In de toekomst kan deze chatbot bijvoorbeeld ook cao-vragen beantwoorden.
In eigen huisstijl en beheer
De Knowledge Assistant is als de persoonlijk assistent van accountants. De chatbot geeft antwoorden uit naam van het kantoor en is vorm te geven in de eigen huisstijl.
Uiteraard staat de bescherming van klantgegevens altijd voorop. Alle vragen die klanten stellen, en de gegevens die mogelijk in die vragen staan, blijven intern, binnen de digitale muren van Nmbrs. Daarom gebruiken we géén API van OpenAI. Voor de hosting en verwerking maken we gebruik van Microsoft Azure.
Zelf proberen?
Geïnteresseerde accountants kunnen de Knowledge Assistant gratis en vrijblijvend uitproberen. De Knowledge Assistant is beschikbaar in de Nmbrs Marketplace. Vraag jouw persoonlijke assistent de payrollvragen van het lijf. Druk op de groene knop Ontdek de tool hier