Tweedaagse cursus op:
- 11 en 25 maart 2025 | BCN Utrecht
- 11 en 25 september 2025 | BCN Utrecht CS
In deze tijd van verregaande automatisering is het verzorgen van de salarisadministratie nagenoeg geen uitdaging meer. Vul de door de software benodigde gegevens in op de juiste velden en het salarisprogramma doet de rest. De prijs voor het bij de klant in rekening brengen van een loonstrook is meer afhankelijk van de kosten van de software als de kosten van de salarisadministrateur. Het onderscheidend vermogen naar de klant toe maak je doorgaans niet via de loonstroken.
De uitdaging voor een salarisadministrateur zit daarom al lang niet meer in het verzorgen van de periodieke salarisverwerking, maar in het optreden als sparringpartner en het kunnen geven van adviezen. Daarin proactief acteren en niet reactief. Bij de klanten de juiste snaar weten te raken. Overlappend vanuit je eigen vakgebied mee kunnen denken met bijvoorbeeld de afdelingen HRM en Finance. Oftewel specialist zijn op je vakgebied met generalistische trekken. Meerwaarde creëren voor de klant en je werkgever. En als een klant deze meerwaarde ervaart, is deze ook bereid om daarvoor een hogere prijs te betalen.
Tijdens deze training leren we je in twee dagen hoe je in de praktijk een geslaagde proactieve beloningsadviseur kunt zijn. Vanuit de theorie bekijk je hoe je middels het toepassen van wet- en regelgeving de juiste adviezen kunt geven. En hoe je een prettige en deskundige sparringpartner bent voor je collega’s en klanten.
Tijdens deze training komen onderstaande onderwerpen aan bod:
- Klantkennis opdoen via loonstroken en overige salarisoutput
- Kennisnemen en kunnen beoordelen van de geldende arbeidsvoorwaarden:
– cao
– personeelsreglement
– wettelijke bepalingen - Kennisnemen van de verschillende soorten recht en de rangorde daarin
- Controleren en adviseren vanuit deze opgedane kennis
- Grensoverschrijdend mee kunnen adviseren vanuit je eigen vakgebied:
– verbinding met Finance
– verbinding met HRM
– verbinding met de inkomstenbelasting - Aandachtspunten vanuit de:
– Wet arbeidsmarkt in balans (WAB)
– Wet arbeid en zorg (WAZO)
– Werkkostenregeling (WKR)
– transitievergoeding
– hervormingen arbeidsmarkt
– voorspelbare en transparante arbeidsvoorwaarden - Het advies overbrengen bij de klant
Tijdens deze training wordt interactie op prijs gesteld en wordt de theorie ondersteund met voorbeelden uit de praktijk.
Verplichte boeken
– Arbeidswetgeving 2024/2025 (digitale versie of boek) (verschenen op 07/08/2024)
– Handboek loonheffingen 2024 (digitaal beschikbaar vanaf februari op website Belastingdienst)
De verplichte boeken moet de cursist zelf aanschaffen.
Neem je eigen laptop of tablet mee naar de cursus met het oog op de digitale boeken.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Wil je je na deze 2-daagse basiscursus nog verder verdiepen in het onderwerp? Meld je dan aan voor de verdiepingscursus. In deze cursus wordt dieper ingegaan op de complexe wetgeving betreffende loonbelasting, sociale zekerheid en arbeidsrecht. De beloningsadviseur krijgt handvatten uitgereikt hoe wetgeving te toetsen en advies op te bouwen vanuit de wet- en regelgeving.
Heb je de opleiding VPS gevolgd en heb je enige jaren relevante werkervaring, dan adviseren wij je voor de verdiepingscursus in te schrijven.
Op beide cursusdagen zien de programma tijden er als volgt uit:
09.30 uur Ontvangst met koffie en thee
10.00 uur Programma
12.30 uur Lunch
13.15 uur Vervolg programma
16.30 uur Einde programma
Tijdens de cursus vinden een paar korte pauzes plaats.
- (Beginnend) salarisadministrateur
Weet je niet zeker of de basis- of verdiepingscursus beter bij je past qua vooropleiding en relevante werkervaring, neem dan contact op met marijke@uitgeversvanmorgen.nl. Heb je bijvoorbeeld de opleiding VPS gevolgd en heb je enige jaren relevante werkervaring, dan adviseren wij je voor de verdiepingscursus in te schrijven.
Het inschrijfgeld bedraagt € 845,00 per persoon (excl. BTW).
Meld aan met 2 personen en je collega ontvangt 10% korting op het inschrijfgeld. Hierbij zijn inbegrepen de kosten van digitaal documentatiemateriaal, koffie, thee en lunch. De verplichte boeken zijn niet inbegrepen en dienen door de cursist zelf aangeschaft te worden. Eventuele parkeerkosten zijn niet inbegrepen bij het inschrijfgeld. Na ontvangst van je aanmelding sturen wij je een bevestiging, routebeschrijving en factuur.
Verhinderd?
Tot twee weken voor aanvang van onze programma’s kun je uitsluitend schriftelijk kosteloos annuleren. Bij annulering binnen twee weken voor aanvang ben je het volledige inschrijfgeld verschuldigd. Een vervanger mag kosteloos je plaats innemen.
De cursus is beoordeeld met een 8,7!
Wat vonden deelnemers het meest leerzaam:
-De praktijkopdrachten
-Tips en tricks om arbeidsrecht toe te passen in de praktijk
-Uitleg over adviezen die je kunt geven aan klanten inzake arbeid
-Alle elementen waren top
-Goede uitleg en relevante onderwerpen
-De discussies
-Deze cursus was precies waar ik naar op zoek was, dus vooral doorgaan
173 punten (in aanvraag)
10 uur
Mis je pe-punten voor jouw branche/beroepsvereniging? Neem dan contact met ons op.