• Nieuws
  • Corona
  • Blogs
  • Opleidingen
  • Partners
  • AV/FV
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Salarisdag
  • Dossiers
  • Over ons
  • Adverteren
  • Contact
  • Vrienden
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Salaris Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Contact
  • Vrienden
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
  • Corona
  • Blogs
  • Opleidingen
  • Partners
  • AV/FV
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Salarisdag
  • Dossiers
Home » 169 bouwstenen voor beter en eenvoudiger belastingstelsel

169 bouwstenen voor beter en eenvoudiger belastingstelsel

Nieuws

Hoe kan ons belastingstelstel beter en toekomstbestendig worden? Het ministerie van Financiën heeft hier onderzoek naar gedaan en bouwstenen voor opgesteld.

19 mei 2020 door Salaris Vanmorgen

Het gaat om elf onderzoeken aan de hand van zeven knelpunten in het huidige belastingsysteem. Dit leidt tot 169 bouwstenen waaruit politieke partijen kunnen kiezen.

Zeven knelpunten

De zeven knelpunten zijn:

1. Steeds hogere lastendruk op arbeid voor werkenden.
2. Het stelsel raakt uitgewerkt.
3. De opkomst van flex- en platformeconomie vraagt om aanpassing van wet en uitvoering.
4. Ongelijke belasting van vermogen leidt tot arbitrage en uitstel.
5. Het belasten van winst wordt (nationaal) steeds lastiger.
6. Schade aan klimaat en gezondheid wordt onvoldoende beprijsd.
7. Effectiviteit van nationale belastingheffing neemt af.

Lasten op arbeid gestegen

Uit de nieuwe onderzoeken naar deze knelpunten blijkt onder meer dat de lasten op arbeid zijn gestegen in Nederland. Voor middeninkomens is het de afgelopen 15 jaar minder aantrekkelijk geworden om meer te gaan werken. Lage inkomens zijn minder belasting gaan betalen, maar merken wel dat het stelsel van belastingen en toeslagen ingewikkelder is geworden.

Weinig belasting op vermogen

Ondertussen heft Nederland ten opzichte van andere landen relatief weinig belasting op vermogen. Sommige vormen van vermogen worden bovendien minder belast dan andere. Dit geldt bijvoorbeeld voor de eigen woning.  En ook voor het vermogen van aanmerkelijk belanghouders in box 2, dat vooral in handen is van de top 1% meest vermogende huishoudens in Nederland.

Beter en eenvoudiger stelsel

Met deze en andere bevindingen in het achterhoofd, zijn beleidsopties uitgewerkt om het verschil in belastingdruk tussen werknemers, zelfstandigen en gepensioneerden te verkleinen, belastingontwijking aan te pakken en het stelsel eenvoudiger te maken.

Ook worden beleidsopties voorgesteld om belastingen op arbeid te verlagen en te verschuiven naar een hogere belasting op (inkomen uit) vermogen. Daarnaast worden voorstellen gedaan om belastingen verder te vergroenen, zoals door vliegbelasting, een slachttaks of een hogere energiebelasting voor bedrijven die veel energie verbruiken. Een meer Europese aanpak op terreinen als winstbelasting en belasting op milieuvervuiling kan bovendien effectiever zijn dan het invoeren van nationale belastingen.

Fiscale wetgeving

Het onderzoek geeft daarnaast het advies om fiscale wetgeving scherper te toetsen waardoor fiscale regelingen na een negatieve evaluatie worden geschrapt of aangepast. Maar weinig fiscale regelingen scoren overtuigend positief op doelmatigheid en effectiviteit.

Daadwerkelijk eenvoudiger

Een voorbeeld van een vereenvoudigingsvoorstel dat uiteindelijk niet tot een daadwerkelijke
vereenvoudiging heeft geleid is de invoering van de werkkostenregeling (WKR). Volgens medewerkers van de Belastingdienst en intermediairs was de WKR in essentie een goed idee, maar door de vele aanpassingen en nuances is het weer complexer geworden. De mate waarin de maatregelen daadwerkelijk tot een vereenvoudiging leiden in de uitvoering, hangt daarom sterk af van de exacte vormgeving en implementatie van deze maatregelen.

169 bouwstenen

De 169 voorstellen zijn onderverdeeld in verschillende thema’s.

Toekomstige belastingmix

  • 1 Lagere premies werknemersverzekeringen of lagere loon- en inkomensheffing
  • 2 Fiscalisering AOW
  • 3 Verlagen aftoppingsgrens pensioensparen naar € 80.000 of € 60.000
  • 4 Invoeren grondbelasting
  • 5 Verhoging verlaagd btw-tarief naar 12%
  • 6 Groter belastinggebied gemeenten door herinvoeren OZB-gebruikers woningen in combinatie met lagere lasten op arbeid
  • 7 Groter belastinggebied gemeenten door invoeren ingezetenenheffing in combinatie met lagere lasten op arbeid
  • 8 Verbreden belastinggrondslag OZB
  • 9 Moderniseren en uitbreiden overige gemeentelijke belastingen

Belasten van inkomsten in box 1

  • 10 Arbeidskorting inkomensonafhankelijk maken en generiek verlagen
  • 11 Algemene heffingskorting inkomensonafhankelijk maken door aanpassing tariefstructuur
  • 12 Arbeidskorting inkomensonafhankelijk maken door aanpassing tariefstructuur
  • 13 Aftrekposten omzetten in heffingskortingen
  • 14 IACK afschaffen
  • 15 WML verhogen en algemene heffingskorting (AHK) verlagen
  • 16 Equivalentiefactoren toepassen op de hoogte heffingskortingen
  • 17 Verhogen afbouwpunt algemene heffingskorting met € 5.000

Belasting van (inkomen uit) aanmerkelijk belang

  • 18 Afschaffen lage tarief Vpb
  • 19 Verhoging box 2-tarief naar 30% (of 35%)
  • 20 Afschaffen doelmatigheidsmarge gebruikelijk loon
  • 21 Versobering uitzondering van eigenwoningschulden van het wetsvoorstel excessief lenen bij de eigen vennootschap
  • 22 Verlagen van de schuldengrens in het wetsvoorstel excessief lenen bij eigen vennootschap naar €17.500
  • 23 Nieuwe eigenwoningschulden vallen ook onder wetsvoorstel excessief lenen bij eigen vennootschap
  • 24 Tariefopstap in box 2
  • 25 Invoering forfaitair rendement box 2
  • 26 Afschaffing DSR voor het aanmerkelijk belang in de IB voor vererving en schenking 0,08
  • 27 Kleine aanmerkelijk belangpakketten uitzonderen van BOR Nader te bepalen
  • 28 Verhuurd vastgoed standaard aanmerken als beleggingsvermogen voor de DSR en BOR
  • 29 Verlaging vrijstelling waarde going concern naar 25% en aftopping op € 5 miljoen in de BOR
  • 30 Afschaffen van vrijstelling waarde going concern in de BOR
  • 31 Invoeren gebruikelijk kapitaalregeling Nader te bepalen
  • 32 Rente over ingehouden winsten in de bv belasten in box 2 Nader te bepalen
  • 33 Invoering aandeelhoudersregister

Digitale platform

  • 34 Verplichte datalevering door digitale platforms aan de Belastingdienst
  • 35 Inhoudingsplicht voor platformaanbieders voor alle individuele aanbieders
  • 36 Vereenvoudiging belastingregels
  • 37 Voorlichting door de platforms en de Belastingdienst

Fiscale vergroening/mobiliteit

  • 38 Vliegbelasting tarieven verdubbelen
  • 39 Vliegbelasting per vliegtuig
  • 40 Afschaffen teruggaaf BPM en vrijstelling MRB voor overheidsvoertuigen
  • 41 Introduceren BPM met CO2-grondslag voor bestelauto’s van particulieren en ondernemers
  • 42 MRB bestelauto’s meer in evenwicht met personenauto’s
  • 43 Afschaffen leeftijdsgrens van 12 jaar fijnstoftoeslag MRB bestelauto’s
  • 44 Invoering stikstoftoeslag en verhoging fijnstoftoeslag in MRB voor dieselpersonenauto’s en dieselbestelauto’s
  • 45 Accijnsverhoging op fossiele brandstoffen
  • 46 Accijns op kerosine voor intra-EU vluchten
  • 47 BTW op vliegtickets
  • 48 CO2-component in de grondslag van de MRB
  • 49 Verlaagd accijnstarief op hernieuwbare brandstoffen
  • 50 In internationaal verband pleiten voor afschaffen accijnsvrijstelling binnenvaart
  • 51 In internationaal verband pleiten voor afschaffen accijnsvrijstelling zeevaart
  • 52 Invoeren houderschapsbelasting (MRB) op bromfietsen
  • 53 Aanpassen onbelaste vergoeding voor woon-werkverkeer
  • 54 Vrijstelling elektrisch varen
  • 55 Verhoging leeftijdstoepassing youngtimerregeling

Fiscale vergroening/industrie

  • 56  CO2-belasting industrie (lage tarifering)
  • 57 CO2-belasting industrie (hoge tarifering)
  • 58 Energiebelasting minder degressief Nader te bepalen
  • 59 Afbouwen vrijstelling energiebelasting op elektriciteit voor metallurgische processen
  • 60 Afbouwen vrijstelling energiebelasting op aardgas voor metallurgische processen
  • 61 Afbouwen vrijstelling energiebelasting op aardgas voor mineralogische processen
  • 62 Uitbreiding MIA/Vamil (ook van invloed op mobiliteit, landbouw en gebouwde omgeving)
  • 63 Intensivering EIA (ook van invloed op landbouw en gebouwde omgeving)
  • 64 Beperken inputvrijstelling EB voor aardgas gebruikt in WKK’s
  • 65 Afschaffen vrijstelling in de energiebelasting, kolenbelasting en accijns voor feedstocks (niet-energetisch verbruik)
  • 66 Heffing luchtvervuiling industrie
  • 67 Belastingdifferentiatie energiebelasting blauwe en groene waterstof
  • 68 Heffing op lozing van restwarmte

Fiscale vergroening/elektriciteit

  • 69 Afschaffen vrijstelling kolenbelasting voor kolencentrales
  • 70 Verhogen minimum CO2-prijs elektriciteitsopwekking

Fiscale vergroening/gebouwde omgeving

  • 71  Schuif in de energiebelasting; balans aardgas en elektriciteit Nader te bepalen
  • 72 Afschaffen teruggaaf energiebelasting religieuze- en non-profitinstellingen 0,03
  • 73 Belasting op niet-duurzaam hout
  • 74 Differentiatie van eigenwoningforfait naar energielabel woning

Fiscale vergroening/landbouw

  • 75 Afschaffing lagere EB-tarief glastuinbouw
  • 76 Belasting op kunstmest
  • 77 Belasting op gewasbescherming

Fiscale vergroening/overig

  • 78 Verhogen afvalstoffenbelasting
  • 79 Grondwater sterker belasten in de leidingwaterbelasting
  • 80 Belasting op consumentenvuurwerk

Belasten van vermogen

  • 81  Eigen woning naar box 3 met generieke vrijstelling gelijk aan de gemiddelde WOZ-waarde, borgen aflossingseis
  • 82 Versneld afbouwen HRA en EWF (naar een vorm van ‘defiscaliseren’), borgen aflossingseis
  • 83 Afbouw HRA en EWF in huidig pad (in 2036 uitgefaseerd), borgen aflossingseis
    (70%)
  • 84 Bevriezing EWF op 0,6% en verhoging EWF voor woningen boven € 300.000 (gemiddelde woningprijs)
  • 85 Beperken HRA tot € 300.000, vervallen bijleenregeling, vervallen dertig-jaarstermijn en vervallen fiscale toets aflossingsverplichting
  • 86 Afschaffen overdrachtsbelasting woningen
  • 87 Schenkingsvrijstelling eigen woning afschaffen
  • 88 Invoering progressief tarief in box 3 boven 1 mln
  • 89 Invoering vermogensbelasting van 1% boven 1 mln
  • 90 Afschrijvingsbeperking gebouwen in Vpb doortrekken naar IB-onderneming
  • 91 Aanpassen regeling tijdelijke verhuur eigen woning
  • 92 Fbi mag niet meer direct in vastgoed beleggen
  • 93 Schenk- en erfbelasting; hoger tarief grote vermogens
  • 94 Schenk- en erfbelasting; gelijktrekken tarieven kinderen en kleinkinderen
  • 95 Schenk- en erfbelasting; beperking estateplanning in huwelijk
  • 96 Schenk- en erfbelasting; rekening houden met verschillen in leefvormen

Gezondheidsgerelateerde belastingen

  • 97 Het verhogen van de tarieven van de accijns op tabak
  • 98 Invoeren van een verbruiksbelasting op nicotinehoudende vloeistoffen (belastingheffing op e-sigaretten)
  • 99 Het verhogen van de tarieven van de accijns op alcoholhoudende dranken
  • 100 Extra verlaagd btw-tarief op groenten en fruit
  • 101 Staffels invoeren in de Verbruiksbelasting op alcoholvrije dranken (frisdrankbelasting) op basis van suikergehalte
  • 102 Algemeen btw-tarief op ongezonde producten 0,60
  • 103 Het introduceren van een verbruiksbelasting op ongezonde producten (niet zijnde dranken)
  • 104 Belasting op het houden van productiedieren (dierentaks)
  • 105 Slachttaks (op input, d.w.z. per dier)
  • 106 Slachttaks (op output, d.w.z. onbewerkt vlees)
  • 107 Algemeen btw-tarief op vlees
  • 108 Consumentenvleestaks Nader te bepalen

Regulering van werk

  • 109 Zelfstandigenaftrek afschaffen
  • 110 Startersaftrek afschaffen
  • 111 Aftrek speur- en ontwikkelingswerk afschaffen
  • 112 Meewerkaftrek afschaffen
  • 113 Startersaftrek bij arbeidsongeschiktheid afschaffen
  • 114 Stakingsaftrek afschaffen
  • 115 MKB-winstvrijstelling afschaffen
  • 116 Afschaffing aftrekbaarheid toevoeging aan fiscale oudedagsreserve (FOR)
  • 117 Voortwenteling niet-gerealiseerde zelfstandigenaftrek afschaffen
  • 118 Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek intensiveren

Belastingheffing multinationals

  • 119 Begrens de jaarlijkse verliesverrekening, in combinatie met onbeperkte voortwenteling
  • 120 Aftrekbeperking op aandeelhouderskosten
  • 121 Onderzoek aftrekbeperking op royalty’s binnen concern
  • 122 Gezamenlijke cap aftrekbeperkingen
  • 123 Effectievere CFC-maatregel Tot enkele honderden miljoenen
  • 124 Eenzijdige neerwaartse correctie verrekenprijs achterwege laten
  • 125 Afschrijvingsbeperking bij laagbelaste vermogensoverdrachten binnen concern
  • 126 Renteaftrek beperken; aanscherping earningsstripping
  • 127 Renteaftrek deelnemingen beperken; netto deelnemingsvrijstelling (reparatie Bosal-gat)
  • 128 Uitbreiden aftrekbeperking artikel 10a naar royalty’s, lease en huur
  • 129 Aftrekbeperking laagbelaste betalingen binnen concern
  • 130 CFC op actieve inkomsten
  • 131 Niet-conditionele bronheffingen op rente en royalty’s
  • 132 Eigen vermogen-eis 8c, geen ‘safe harbours’ meer
  • 133 Unilaterale digitaledienstenbelasting (DDB)
  • 134 Heffing die samenhangt met werkgelegenheid
  • 135 Verlaging hoge tarief vennootschapsbelasting
  • 136 Tariefsverlaging innovatiebox
  • 137 Temporisering aftrek liquidatie- en stakingsverliezen
  • 138 Afschaffen aftrekverbod aan- en verkoopkosten deelneming

Vereenvoudiging

  • 139 Herziening systematiek werkgeversbetalingen (betaling UWV-uitkeringen via de werkgever)
  • 140 Vereenvoudigen heffing energiebelasting bij energiediefstal
  • 141 Afschaffen mogelijkheid om verliezen achterwaarts te verrekenen in de Vpb (carry-back)
  • 142 Wettelijke herzieningsregeling aanvullingen aangifte (bezwaarprocedures IB)
  • 143 Automatische opschorting verjaringstermijn
  • 144 Aanpassen overgangsregeling oldtimers (toezicht mogelijk maken)
  • 145 Aanpassen overgangsregeling oldtimers (vervangen door kwarttarief)
  • 146 Forfaitaire correctie privégebruik auto in de BTW Nader te bepalen
  • 147 Vereenvoudigen energiebelasting bij aggregaten
  • 148 Afschaffen aftrekverbod aan- en verkoopkosten deelnemingen (Vpb)
  • 149 Gebruikelijk loon: vaststellen per sector
  • 150 Gebruikelijk loon: tegenbewijs in geval van verlies
  • 151 Wijziging fiscale behandeling partneralimentatie m.b.t. woongenot
  • 152 Beperking van de BOR en de doorschuifregeling door het uitsluiten van verhuur van vastgoed
  • 153 Afschaffing van de bedrijfsopvolgingsfaciliteit voor de schenk- en erfbelasting
  • 154 Ontmoedigen samenwerkingsverband met de eigen bv
  • 155 Afschaffen bijzondere regelingen in de mrb
  • 156 Teruggaafregelingen in de energiebelasting afschaffen
  • 157 Afschaffing premie voor het Uitvoeringsfonds voor de overheid
  • 158 Aanpassen schorsingsregeling (toegestaan weggebruik verduidelijken)
  • 159 Waarderingsvoorschrift kansspelbelasting: prijzen in natura
  • 160 Familiebegrippen in de schenk- en erfbelasting aanpassen
  • 161 (verzuim-)Boete bij niet- of niet tijdig aanleveren van gevraagde gegevens door de Belastingdienst op basis van de artikelen 47 en 53 AWR.
  • 162 Vereenvoudigen of afschaffen aftrek uitgaven voor specifieke zorgkosten
  • 163 Inwinnen factor A
  • 164 Afschaffing WOM-vrijstellingen
  • 165 Afschaffen verlaagd accijnstarief kleine brouwerijen
  • 166 Afschaffen van de middelingsregeling
  • 167 Aanpassing giftenaftrek door afschaffing multiplier
  • 168 Afschaffing giftenaftrek
  • 169 Aanpassing giftenaftrek

Syntheserapport Bouwstenen voor een beter belastingstelsel

Fichebundel beleidsopties Bouwstenen voor een beter belastingstelsel

Categorie: Nieuws Tags: belastingen, belastingstelsel

Tags: belastingen, belastingstelsel

Gerelateerde artikelen

7 juni 2022

Aan de slag met eenvoudiger en moderner belastingstelsel

24 mei 2022

Wetsvoorstel Fiscale Verzamelwet 2023 gepubliceerd

19 april 2022

Wetsvoorstel aanvullende fiscale koopkrachtmaatregelen 2022 rond mei

5 april 2022

Handboek Ondernemen 2022 – over belastingen, bijdragen en premies

Hoofdsponsor

Vakantiewerk in jouw organisatie: voordelen en regels op een rij
Zo kijkt Lois, Junior Salarisprofessional van het jaar, terug op de verkiezing
Hoe werkgevers medewerkers met schulden kunnen helpen
5 verschillen tussen Nederlandse en Belgische medewerkers
‘Respijt voor NOW 1’ zet ondernemers op verkeerde been
Highlights uit het nieuwe pensioenstelsel
Doorstuderen na VPS: wat kun je doen?
Hoe kun je verzuim binnen jouw organisatie terugdringen?

Partners

Vakantiewerk in jouw organisatie: voordelen en regels op een rij
Zo kijkt Lois, Junior Salarisprofessional van het jaar, terug op de verkiezing
Hoe werkgevers medewerkers met schulden kunnen helpen
5 verschillen tussen Nederlandse en Belgische medewerkers
‘Respijt voor NOW 1’ zet ondernemers op verkeerde been
Highlights uit het nieuwe pensioenstelsel
Doorstuderen na VPS: wat kun je doen?
Hoe kun je verzuim binnen jouw organisatie terugdringen?

Meest gelezen berichten

  • Loonbelastingtabellen 2022 – witte en groene tabellen
  • Twee fulltime banen – boete voor overtreden nevenwerkzaamhedenbeding
  • Betaald ouderschapsverlof per 2 augustus en andere verlofregelingen
  • Schadevergoeding na ontslag is belastbaar loon uit dienstbetrekking
  • Einde handhavingsmoratorium per 2025 – aanpak schijnzelfstandigheid

NIRPA

Opleidingen

04
jul
Online Excel training voor salarisadministrateurs (specialisatie)
Salaris Vanmorgen
01
sep
HR voor Salarisadministrateurs
Markus Verbeek Praehep
12
sep
Cursus Samenwerken financiële- en salarisadministratie
Salaris Vanmorgen
15
sep
Cursus Van salarisadministrateur naar beloningsadviseur (basis)
Salaris Vanmorgen
19
sep
HBO Associate degree Payroll Services
Markus Verbeek Praehep
19
sep
Werkkostenregeling PE
Markus Verbeek Praehep
19
sep
HBO Bachelor Management Payroll Services
Markus Verbeek Praehep
19
sep
Vakopleiding Payroll Services (VPS®)
Markus Verbeek Praehep
22
sep
Tweedaagse online Excel training voor de salarisadministrateur (verdieping en specialisatie)
Salaris Vanmorgen
22
sep
Online Excel training voor de salarisadministrateur (verdieping)
Salaris Vanmorgen
28
sep
Online cursus Werkkostenregeling
Salaris Vanmorgen
04
okt
Cursus Impact nieuwe Wet Toekomst Pensioenen per 1 januari 2023
Salaris Vanmorgen
04
okt
Cursus Inkomstenbelasting voor de salarisadministrateur
Salaris Vanmorgen
06
okt
Online cursus Wet bedrag ineens, RVU en verlofsparen
Salaris Vanmorgen
13
okt
Online cursus loonheffingen en hybride werken
Salaris Vanmorgen
01
nov
Cursus Werkkostenregeling
Salaris Vanmorgen
07
nov
Cursus Van salarisadministrateur naar beloningsadviseur (verdieping)
Salaris Vanmorgen
08
nov
Cursus Samenwerken tussen de HR-afdeling en salarisadministratie
Salaris Vanmorgen
10
nov
Online Excel training voor de salarisadministrateur (basis)
Salaris Vanmorgen
10
nov
Cursus Werkkostenregeling bij gemeenten (introductie)
Salaris Vanmorgen
06
dec
Online cursus Update Werkkostenregeling bij gemeenten (verdieping)
Salaris Vanmorgen
07
dec
Compensation & Benefits Consultant (CBC®)
Markus Verbeek Praehep

Vacatures

Salarisadviseur (Hoogeveen)
de Jong & Laan
Medior / Senior salarisadministrateur Software Gemak – Utrecht
a/s Works
Senior salarisadministrateur Bussum
Moore MTH
Professional – Loonadministrateur
Van Oers Accountancy & Advies
Payroll Specialist – Q8 Den Haag
Strictly People - Q8
Payroll consulent (32-40 uur)
BROADSTREET
Specialist arbeidsrecht
Fiscount
Salarisadministrateur – Wensink Zwolle
Strictly People
Payroll Specialist – Netcompany Delft
Strictly People
Payroll consultant Zoetermeer
a/s Works
Teamleider Salarisadvies
HLB Witlox Van den Boomen
Fiscount zoekt een specialist sociale zekerheid
Fiscount
Senior Salarisadministrateur Eindhoven
KSS (onderdeel van Wij zijn Jong)
Corporate International Payroll Controller – B&S Dordrecht
Strictly People B&S
Payroll Professional
CROP
Senior salarisadministrateur, Gorinchem
acconavm
Traineeship Loonadministratie & Advies
Scab
Senior Salarisadministrateur – Veenendaal
acconavm
Payroll Specialist – Philips Domestic Appliances Amsterdam
Strictly People | Philips Domestic Appliances Amsterdam
Ervaren salarisadministrateur
HLB Witlox Van den Boomen
Professional – Loonadministrateur
Van Oers
Salarisadministrateur (m/v/x) 16 tot 40 uur mogelijk. Remote, hybride of in Den Haag
Duits-Nederlandse Handelskamer
(Ervaren) Salarisadministrateur parttime/fulltime
Payroll Totaal
Professional – Loonadministrateur Onderwijs
Van Oers Accountancy & Advies
Traineeship HR Payroll Consultant | Randstad – Randstad
a/s Works
Ervaren medewerker administratieve dienstverlening Nieuwegein, 32-40 uur
van helder
Junior salarisadministrateur
acconavm
Salaris/HR adviseur
Bentecera
Salarisadministrateur / AFAS Payroll Barendrecht e.o.
Visser & Visser
Salarisadministrateur bij de Caesar Groep
Caesar Groep
Salarisadviseur (Harderwijk)
De Jong & Laan
Junior salarisadministrateur
Moore MTH
International Payroll Specialist – Ultimaker (Remote)
Strictly People (Ultimaker)
Salarisadministrateur – Intergamma Leusden
Strictly People
Traineeship HR-payroll consultant | Regio Apeldoorn
a/s WORKS
Specialist loonheffingen (Hoogeveen/Groningen)
De Jong & Laan
Senior salarisadviseur (Raalte)
De Jong & Laan
(Sr.) Loonadministrateur
Scab
Medior salarisadministrateur
Moore MTH
Parttime/Fulltime Salarisadministrateur- Denekamp
De Kok
Salarisadministrateur 24-40 uur per week in Ridderkerk (€2.600-€ 3.800)
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Professional salarisadministrateur
Bentecera
Loonadviseur
Scab
Intern salarisadministrateur / payroll specialist
HLB Witlox Van den Boomen
Senior Salarisadministrateur- Gorinchem
acconavm

Vriend van Salaris Vanmorgen

Moore mth
abonneer nieuwsbrief FV

Salaris Vanmorgen (SV) is het platform voor salarisadministrateurs met nieuws en verdieping op het gebied van salarisadministratie.

Salaris Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Corona
  • Blogs
  • Opleidingen
  • Partners
  • AV/FV
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Salarisdag
  • Dossiers

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
logo FV