Als je repetitieve handelingen tegenkomt, kan automatiseren een goede oplossing zijn. Zo ook binnen de HR- en salarisadministratie.
Kijk maar eens naar de documenten in personeelsdossiers. Veel documenten zijn vrijwel hetzelfde. Denk aan arbeidsovereenkomsten, leaseregelingen en formulieren bij functioneringsgesprekken. Het enige wat ze van elkaar onderscheidt, is dat ze gepersonaliseerd zijn. Dit personaliseren van documenten kan ook eenvoudig automatisch plaatsvinden.
Met Loket.nl kun je automatisch documenten genereren. Neem bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst. Je maakt een sjabloon of template aan in Word. Dit template upload je in Loket.nl en kun je vervolgens gebruiken wanneer je een arbeidsovereenkomst moet maken.
Alle persoonlijke gegevens, die al eerder geregistreerd zijn in Loket.nl, worden automatisch ingevuld en met één druk op de knop is je arbeidsovereenkomst klaar. Persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, salaris, functie, etc. hoef je niet meer zelf over te typen en dat scheelt tijd.
Zodra de arbeidsovereenkomst klaar is, wordt het document ook direct opgeslagen in het digitale personeelsdossier van de medewerker. Vanaf dat moment kan ook de medewerker het document inzien via het Werknemerloket. Je kunt gebruik maken van de ‘previewfunctionaliteit’. Dan weet je zeker dat documenten eruitzien zoals bedoeld, voordat ze worden vastgelegd in het dossier.
Meer weten over digitale dossiers in Loket.nl? Download leaflet