Veel salarisprofessionals zijn niet voorbereid op de dubbele klantverificatie die BelastingTelefoon-medewerkers uitvoeren voordat zij Whk-percentages geven. Dit zorgt voor lange wachttijden.
Bel je de BelastingTelefoon voor het opvragen van de percentages Whk? Of wil je weten of een werkgever groot of klein is voor de gedifferentieerde premie Arbeidsongeschiktheidsfonds (Aof)? Zorg er dan voor dat je persoons- en dossiergebonden gegevens van de werkgever bij de hand hebt:
Persoonsgebonden gegevens zijn onder meer:
- geboortedatum;
- postcode en huisnummer;
- vestigingsadres onderneming;
- KVK-nummer;
- rekeningnummer.
Voorbeelden van dossiergebonden gegevens:
- bedrag van de aangifte of aanslag;
- inhoud uit de aangifte of aanslag;
- gegevens uit de aanvraag, beschikking of brief.
De medewerkers van de BelastingTelefoon stellen een persoons- en een dossiergebonden vraag om er zeker van zijn dat ze de informatie aan de juiste persoon verstrekken. Als je de twee vragen niet kunt beantwoorden, ontvang je geen informatie over de percentages Whk of over de gedifferentieerde premie Aof.
Bron: Forum Salaris