Laten we vooropstellen dat goed werkgeverschap een breed begrip is en er geen eenduidig antwoord is op deze vraag. Toch zijn er wel een aantal tips en trucs die hierbij kunnen helpen.
Natuurlijk is het allereerst belangrijk om praktische zaken, zoals het personeelsdossier, op orde te hebben. Daarnaast zijn goed arbeidsvoorwaarden uiteraard ook niet onbelangrijk, maar let wel: het is een illusie om te denken dat je alleen door een goed salaris te bieden je medewerkers in dienst houdt en nieuwe kandidaten aantrekt. Gaat een medewerker uit dienst? Dan wil je bij voorkeur dat de oud-medewerker een ambassadeur van jouw bedrijf blijft.
Wist je overigens dat de wet bedrijven ook verplicht zich als een ‘goed werkgever’ te gedragen. Daarbij spelen 6 beginselen een grote rol, waaronder dat je geen misbruik mag maken van je positie en medewerkers gelijk moet behandelen.
In de nieuwste whitepaper van Loket.nl worden alle 6 de beginselen uitvoerig besproken. En dat niet alleen: ook ontdek je 7 tips en trucs die je helpen om goed werkgeverschap in je organisatie door te voeren. Klik op de link hieronder om de whitepaper te downloaden.