Elkaar weer fysiek ontmoeten op het werk en met meerdere collega’s in een ruimte zijn: het komt steeds dichterbij. Sommige medewerkers kunnen niet wachten om weer naar het werk te gaan en anderen vinden het thuiswerken eigenlijk wel ontzettend fijn. Hoe ga je daar nu als werkgever mee om en hoe organiseer je nu zo’n terugkeer naar de werkvloer goed?
Communicatie is key in deze. Een goede afstemming tussen werkgever en medewerker kan een heleboel onduidelijkheid voorkomen. Maak dan ook duidelijke afspraken en stel bijvoorbeeld een thuiswerkbeleid op. In een thuiswerkbeleid leg je bijvoorbeeld vast wanneer de medewerker thuiswerkt en wanneer op kantoor en welke middelen je ter beschikking stelt voor de thuiswerkplek.
Heb jij behoefte aan meer informatie over het goed organiseren van een terugkeer naar de werkvloer? Bekijk dan de Inspiratiesessie Terug naar de werkvloer van Loket.nl on demand. Simone Vissers van Loket.nl stelt jurist Theun Lauwen een heleboel vragen over dit onderwerp. En niet alleen thuiswerken komt aan bod. Ook onderwerpen als vakantie en vaccinatie zijn uitvoerig besproken. Mag je bijvoorbeeld als werkgever je medewerkers verplichten zich te laten vaccineren? En hoe zit het met een medewerker die in een oranje of rood gebied op vakantie gaat?
Klik hier voor meer informatie en het bekijken van de inspiratiesessie.