De eerdere verificatie werd niet veilig bevonden. Voor algemene vragen hoef je geen verificatievraag te beantwoorden.
Het doel van de dubbele klantverificatie is dat de medewerkers van de BelastingTelefoon er zeker van zijn dat ze de informatie aan de juiste persoon verstrekken.
De klantverificatie bestaat uit twee onderdelen: een persoons- en een dossiergebonden vraag.
Persoonsgebonden vragen
Persoonsgebonden vragen zijn onder meer:
- geboortedatum;
- postcode en huisnummer;
- vestigingsadres onderneming;
- KVK-nummer.
Dossiergebonden vragen
Voorbeelden van dossiergebonden vragen:
- bedrag van de aanslag of aangifte;
- inhoud uit de aangifte of aanslag;
- gegevens uit de aanvraag, beschikking of brief.
Zorg ervoor dat je de aanvullende informatie tot je beschikking hebt voordat je belt. Houd ook rekening met eventuele vervolgvragen die je wilt stellen. Dit helpt niet alleen bij de identificatie, maar zorgt ook voor een vlotte afhandeling van jouw vraag.
Let op: de medewerkers van de BelastingTelefoon verstrekken nooit persoonsgebonden informatie, zoals burgerservicenummers, rekeningnummers of NAW gegevens.
Bron: Forum Salaris